Skip to content

Får jag presentera: Årets Dumstrut!

april 7, 2010

Det är ju inte klokt. Här sitter jag och skriver ett långt inlägg om vikten av gemensam kamp för jämställdhet mellan könen.

Och bara en kvart senare ramlar jag över det här inslaget via en vän på Facebook.

På fyra och en halv minut smular Anders S Nilsson sönder mitt och alla andras inlägg i samma anda.

På fyra och en halv minut levererar Anders S Nilsson en grundkurs i konsten att förminska en kvinna.

På fyra och en halv minut ger två meter och två centimeter långe jävla Anders S Nilsson alla konservativa och rabiata feminister ammunition för minst ett år framåt. Nu kan de fortsätta reducera alla män till ett ”manssamhälle”, utan att ta det minsta hänsyn till att Vi Äro Tusenden som står på samma barrikad och slåss för samma värden.

På fyra och en halv jävla minut lyckas Anders S Nilsson förvandla ”oss” till den struktur som vi vill frigöra oss ifrån.

Och som han gör det. Med en arrogans och mediamakt som är så vidrig att den borde vara en parodi i det pajasprogram  (Parlamentet) som han företräder.

Jag blir så in i helvetes förbannad, så besviken, inte bara för att det som Lina Thomsgaard (hon klarar sig annars lysande) gör är en väldigt bra sak (och lysande anarkistisk, helt formad ur  sociala mediastrukturer) utan mest för det han förstör.

Så onödigt. Så dumt. Så sorgligt.

6 kommentarer leave one →
  1. Mats permalink
    april 7, 2010 7:56 e m

    Avslutningen är verkligen magnifikt tölpaktig! Jag funderar på könsbyte.

  2. april 9, 2010 1:24 e m

    Vilken j***a tomte! ”Jag tycker det är kul att du har något att göra”….

  3. Jonas permalink
    juli 8, 2010 11:39 f m

    Som jag precis sa på Mats blogg: vilken jubelidiot! (ASN alltså.)

    Och skönt att se pojken Berger på plats.

  4. juni 2, 2012 8:57 f m

    Här har det satts punkt på meningen…

  5. Weman permalink*
    augusti 15, 2012 6:41 f m

    Tack, Lasse. Ja, tillfälligtvis väldigt mycket punkt. Vi får väl se. men tiden räcker sannerligen inte till. Just nu.

Trackbacks

  1. Därför behövs feminismen « Tysta tankar

Kommentera

